Pix.Art

 
avatar
jokov

colors palette 140 x 120 16
 
 

praca na challange

Jok - samotny łowca, w okrutnym postapokaliptycznym świecie pełnym mutantów pozbawionych rąk

Jeden z niewielu wyznawców starej wiary - zapomnianej anatomii...

A tak bardziej serio to właściwie pierwsz moja praca na ten portal

Fajny temat i wysoki poziom, zmotywowały mnie, żeby w końcu coś narysować

To drugie czy trzecie podejscie - po jednak długiej przerwie dobre nawyki poszły w zapomnienie i pogubiłem się troche z paletą i stylem.

Ta wersja powstała spontanicznie, z wyobraźni - bez szkicu (no, prawie) i schematu kolorów, w sumie w jeden dzień. Najwięcej zajeła mi redukcja kolorów i poprawki.

Bardzo się namęczyłem z portretem który początkowo był koszmarny...

pozdrawiam i powodzenia w czelendżu

Jak na twoj wiek (0 lat) to niezle.

update opisu - historyjka w wątku czelendża http://pix.art.pl/node/9216?page=13

No cóż, muszę nadrobić lekturę
A z tą nogą spróbuję chyba coś zrobić...
Rysowanie bez szkicu się mści

Nie widziałeś niektórych komentów Qrakisa

Dzięki za komenty - jutro historyjka
Hej, strzała nie jest wygięta (chyba,że masz kineskopowy monitor
Nogi - może to po części wynikać z tego, że postać nie idzie (a na to może wyglądać - i wtedy faktycznie wyglądałoby dziwnie) tylko stoi w pozycji strzeleckiej, która jest dość specyficzna. - No ale skoro tak wygląda - to mogłem coś wymyśleć, by było bardziej przekonywująco.
AA - i outline: Czarnego outline'u będę bronił zawsze, choć czasem sam nie używam. Jest skuteczny, komiksowy - a z nieużywaniem czerni (również w malarstwie) to dość rozpowszechniony mit.
AA - moim zdaniem dobry aa to taki, którego nie widać. Też kiedyś strasznie przesadzałem  Teraz używam kiedy muszę.
- Tu w sumie jest bez sensu (zewnętrzny) - bo to postać do gry. Ale, że to "na niby", a miałem kolor, to się pobawiłem. Ale przybliż sobie i oddal grafę to zobaczysz, że nie ma tam raczej "losowo" postawionych pikseli.
Takie użycie "dziwnych" kolorów potrzebne jest do uzyskania kształtu (czy faktury, połysku) perceptualnie, nie z prostego "mechanicznego" ułożenia pikseli. Mówię o łuku właśnie. Na pewno da się zrobić lepiej - ale jestem dość zadowolony.

rekord długości komntarza!!

Widać oryginalny styl, ale czepne się źle zastosowanego AA. Jak już go stosujesz to rób to dobrze, bo dla mnie alogiczne jest usytuowanie wielu pixeli (zwłaszcza na łuku). Może to część stylu, może się nie znam, albo za bardzo się czepiam, ale AA nie odpuszczę. Jestem wielkim zwolennikiem wygładzania i/aż/oż sam z tym przesadzam. Żeby nie było, praca w desie, zwłaszcza portecik miodzio, mua

Nogi/stopy kiepskawo ( w tym czelendźu prawie wszyscy zawalili ten element:D)
Reszta, szczególnie kolory i portret na PRO poziomie

mode krytyka on
ździebko mocny outline, przednia noga jakoś troszkę większa się wydaje i nie bardzo dopasowana do drguiej pod względem pozy, no i ta strzała chyba niepotrzebnie wygięta ;P
oczywiście to wszysytko co napisałem to tylko moje odczucia, niekoniecznie trafne xD
a ogólne impression to całkiem fajnie  szkoda, że przez @#%&@ sesją nic nie mogę nawet spróbować napaćkać... elementy analizy numerycznej wzywają...