Pix.Art

1
Najpierw naszkicuj obrys kształu, którego użyjesz do dalszego modelowania skały, użyj do tego narzędzia linii
2
teraz wybierz kolory jakich użyjesz do wypełnienia i wycieniowania ścian bryły, oraz późniejszych szczegółów, potrzebne będzie jeden kolor w trzech odcieniach (trzeci kolor najjaśniejszy do późniejszych refleksów)
3
teraz użyj najjaśniejszego odcienia do stworzenia przedniego rogu i górnej części skały jaśniejszą poprzez dodanie kilku pionowych kresek
4
dodaj kilka pęknięć, złamań, jeśli to możliwe rozmieść je nieregularnie
5
teraz rozmieść na skale trochę skalnych plam, żeby nadać naszemu kamieniowi nieco starszego, zmurszałego wyglądu
6
dodajmy trochę trawy dla stworzenia jakiegoś podoża dla naszej skały, trawa również wykorzystuje jeden kolor w trzech odcieniach, zaznaczmy na naszej trawie nieco jaśniejszych refleksów
7
dodaj też kilka śladów mchu na skale, użyj tych samych kolorów co przy cieniowaniu trawy, ciemniejszy odcień użyj po ciemniejszej stronie skały, a jaśniejszy na jaśniejszej
8
to już praktycznie koniec naszej pracy, teraz możesz dopieścić szczegóły np. dodać dodatkowe, jaśniejsze refleksy, albo urealistycznić nieco bardziej pęknięcia

Sam design oraz pomysł na tutorial nie jest mojego autorstwa, został znaleziony parę dobrych lat temu w gdzieś w internecie, niestety od tamtego czasu nie trafiłem na niego znowu, więc jeśli ktoś już gdzieś widział podobny tutorial to prosiłbym o kontakt w celu ustalenia autora.