Pix.Art

 
 
avatar
jokov

colors palette 320 x 180 32
 
 

fantasy - jak widać

demoscenowy obrazek na amigę 500

32 kolory 320x180

1 miejsce na Revision 2014 oldskool gfx competition

Do fotorealizmu to daleko - zresztą nie taki był zamiar - ale dzięki.
Rozumiem skojarzenia - po prostu paleta jest ograniczona, (tym bardziej, że ta na amidze 500 jest 5 bitowa, a nie jak zwykle 8 ) - stosuję więc rozwiązania z percepcji barw - które imo ożywiają pracę . Np. mi (i przykładowo - znajomym z uczelni) właśnie takie zabiegi się najbardziej podobają.
Czyli całkowicie odwrotnie.

Na demozoo.org jest dostępne archiwum do pobrania (ze stepami).
zresztą scene.org

hires jest w sumie rzadko używany, ale jestem ciekawy

Pixel art to jednak bardzo restrykcyjne medium--stąd takie domysły. Tym bardziej, że jak na fotorealistyczną pracę, ta--pomimo niedokończenia--jest bardzo konsekwentna. Jeżeli pikselartowa fotorealistyczna praca taka jest, podobne oskarżenia to generalnie komplement

Dziwne połączenia kolorów na poziomie pojedynczych pikseli (np. czerwienie na *jej* prawym policzku, oczodole i mieszające się piksele na ustach) wynikają być może z faktu, że "podkręcałeś" paletę już pod koniec pracy. W czym oczywiście nie ma nic złego--osobiście nie jestem po prostu fanem tego typu "ziarna", budzi--chcąc niechcąc--skojarzenia z automatycznym ditheringiem w postaci "diffusion", gdzie takie artefakty są na porządku dziennym. Nie oskarżam oczywiście o użycie takowego!  Podeślij stepy z demozoo, chętnie zobaczę proces powstawania rysunku.

PS: Bardzo możliwe, że dokończę kilka starszych prac, tym razem na wysokich pikselach.

"rysowałeś ją wyjściowo w wyższej rozdziałce"
- pudło (na demozoo masz workstage'e)

"i zmniejszenie ilości kolorów"
- tylko dodawałem kolory w trakcie rysowania

""brudny" dithering" - nie rozumiem, ale wszytko rysowane od początku, po pixelu (bez efektów, automatycznego ditheru, skalowania, itp.)
Miejsca "chaotyczne" wynikają po prostu z niedokończenia (grafa oddana tuż przed deadlinem)
Może ci chodzi o dziwne jak na pixel-art zestawienia kolorów i ich mieszanie (nie plastikowe rampy)
- starałem się uzyskać pewne podobieństwo do technik z malarstwa (postać głównie)

- dzięki - czekam na Twoje nowe prace!
Zrób coś na Ami

pozdr.
j

PS 1
Nie jest to może moja najlepsza praca, ale jestem zadowolony - masę rzeczy bym teraz poprawił, jak zwykle ale deadline to deadline. Niekonsekwencje wynikają z tego jak praca powstawała (w wariackich warunkach - np. w samochodzie na lapie) oraz licznych zmianach koncepcji - dodawanie elementów, zmiana konwencji. Pewne rzeczy są założone z góry jako, że to odprysk większego projektu (np. odzielenie tła od postaci)
Postaram się bardziej w następnych pixelach o ile okoliczności pozwolą.

PS 2
BTW - jedyne miejsce na tej planecie gdzie od samego początku posądzano mnie o wszystko "co tylko" i zarzucano różne złe rzeczy (i odnoszono z ogólną nieufnością)  jakbym zebrał zestaw cytatów tego rodzaju od moimi pracami z portalu to nic tylko się pociąć

Bardzo fajna pracka, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że rysowałeś ją wyjściowo w wyższej rozdziałce, później pomniejszenie i zmniejszenie ilości kolorów. Rozbieżność pomiędzy pierwszy planem, a tłem i "brudny" dithering zdają się to wykrzykiwać. Mimo tego, klimat zachowany. Czekam na więcej!

Gratulacje @ na pierwszą miejscówkę!

dzięki
wrzucajcie coś czasem

Damn miażdzy jaja, swietna robota!

Bardzo podoba mi się paleta  Pracka ma świetny klimat/