Pix.Art

Published in
Witam użytkowników forum. Chciałbym zwrócić się do was z prośbą o pomoc przy projekcie gry przeglądarkowej. Spodziewam się waszej reakcji widząc kolejny, niemal identyczny temat w tej kategorii, jednak prosiłbym o poważne rozważenie mojej prośby.
Konto na waszym forum założyłem bodajże rok (bądź 2 lata) temu, wtedy również prosiłem was o pomoc przy projekcie. Jednak od tamtej pory trochę się zmieniło, przestałem korzystać z gotowych rozwiązań, skupiłem się na rozwijaniu swoich umiejętności programistycznych, oraz przerzuciłem się na dział WWW. Powiedzmy że tym razem mój projekt jest (a raczej będzie =]) czymś wartym zwrócenia waszej uwagi.

Po tym długim (jakże nużącym) wstępie przejdę do rzeczy. Poszukuję pomocy pixelartysty, który przygotowałby na potrzeby projektu parę grafik. Chodzi mi konkretniej o mały tileset, z 10 grafik postaci (klimaty RTP RMXP), oraz kilka grafik przedmiotów.

Przedstawię teraz po krótce swój projekt.
Wstępny zarys fabuły prezentuje się dość typowo dla tego rodzaju gier - 4 osady (3 nastawione wrogo wobec siebie + 1 neutralna), 3-4 klasy postaci specjalizujących się w innych dziedzinach walki. Głównym celem gry będzie zebranie 12 części posążka rozrzuconych po całym świecie, dzięki czemu gracz który tego dokona odblokowuje wstęp do świata niebios (w skrócie drugi poziom gry) - to tylko krótki opis, streszczenie fabuły którą muszę trochę 'podrasować' zanim ją całą opublikuję.

Co do projektu, całość pisana jest przy pomocy HTML, CSS, PHP, jQuery, AJAX, z zastosowaniem bazy danych MySQL. Silnik gry pisany jest obiektowo, cała rozgrywka odbywa się na mapie kafelkowej (rozmiar kafla - 32x32 px) składającej się z 6 warstw. Jest to dopiero wczesny etap produkcji, dlatego nie oczekuję od was szybkiego zainteresowania, jednak założyłem ten temat już teraz byście mogli obserwować postępy prac - może to was przekona =]

Na chwilę obecną zrobione jest:
-Rozwijanie statystyk postaci
-Walka turowa
-Inwentarz
-Mapa kafelkowa
-Kolizje
-Handel z NPC
-Rozwijanie umiejętności ala tibia (Miecze, Topory, itp)
-Umiejętności aktywne (gracz z każdym poziomem rozwija wybraną umiejętność, z poznanych umiejętności wybiera 3 najlepiej rozwinięte, po czym w trakcie walki ma 30% na użycie którejś z nich)
-Dom aukcyjny
-Chat

Nie wiele tego jest, jednak prace wciąż idą do przodu. Z rzeczy nieprzeznaczonych dla graczy zrobiony jest narazie tylko edytor map, resztę chwilowo klepię z poziomu bazy - wolę poświęcić czas na rozwijanie spraw koniecznych.
Na koniec chciałbym przeprosić za tak małą ilość informacji, ale proszę o wyrozumiałość, "czas goni nas". Jeśli macie jakieś pytania, śmiało - na wszystkie odpowiem. Jeśli ktoś nie byłby zainteresowany pomocą, ale miałby jakieś sugestie na temat projektu również zapraszam do dyskusji.
Muszę przyznać, iż nie jest to najbardziej oryginalny projekt. Oczywiście nie jest to nic złego. Projekt, nad którym pracujesz może bez przeszkód być bardzo grywalny i popularny, ale... Nie jestem pewien czy opis jest wystarczająco zachęcający aby ktoś zechciał pracować nad nim - za darmo. Ponieważ sprawdziłem kilka razy i nie znalazłem żadnej wzmianki o udziale w zyskach bądź zapłacie. Nie ma możliwości przetestowania żadnej wersji Alpha, filmiku pokazującego jak działa silnik (chociaż bez urazy ale na etapie Alpha'y to nie ma szans aby wyglądało to zachęcająco). Obawiam się, że nie zostanie Ci nic innego jak www.opengameart.org i placeholder'y póki co. :|

Tak też myślałem ;>
Dobrze wiem że stanowczo zbyt mało jest pixelartystów w polsce żeby ktoś podjął się pracy za darmo. Niestety nie mogę zaoferować żadnego wynagrodzenia, tylko podział ewentualnymi zyskami. Podstawowy błąd jaki popełniłem to nie wrzuciłem SSów. Nie zrobiłem tego z racji opornej grafiki, wszystko jest robione 'żeby było', ponieważ szablon strony ostatecznie również zostanie zmieniony.
http://imageshack.us/a/img24/2186/b947.jpg
http://imageshack.us/a/img571/9871/c4t3.jpg
http://imageshack.us/a/img841/7221/so9d.jpg

Profil z bierzącymi informacjami:
http://facebook.com/negarith

Dodatkowo w międzyczasie ukończono:
-Sterowanie przy pomocy klawiatury
-Płynne przesuwanie mapy
-Animowanie ruchu postaci
-Optymalizacja kodu związanego z przemieszczaniem się postaci, wyświetlaniem mapy i zapisem danych do bazy.

Edit: Zapomniałem dodać, że inne nazwy na screenach są spowodowane wcześniejszym brakiem pomysłów na nazwę projektu. Na innym forum ta sprawa wywołała wiele kontrowersji i komentarzy ze strony 'dzieci' twierdzących że to inny projekt ;P