Pix.Art

Published in
Pixart jest serwisem dla każdego kto interesuje się pixelartem, czyli tworzeniem grafiki o maksymalnie 256 kolorach z użyciem podstawowych narzędzi graficznych (bez rozbudowanych efektów, przezroczystości i pędzli z wygładzaniem krawędzi).
Pixelart jest techniką używaną do tworzenia grafiki do gier na konsole, komórki i PC. Idealnie nadaje się gdy gra ma być wyświetlana na ekranie o małej rozdzielczości lub w ograniczonej kolorystyce.

Oprócz samej grafiki interesują nas oczywiście gry (w końcu to dla nich tworzy się pixelart).
Jeżeli tworzysz grę to chętnie się o tym dowiemy.

Pixart to subkultura ludzi zakręconych wszystkim co związane z pikselami, 8-bitem i grami retro.
Stawiamy na grupę ludzi, która dobrze się zna i jest w stanie wspólnie motywować się do kreatywnego działania ku chwale pikseli  .


Przed wejściem w nasze grono zapoznaj się z paroma tematami.
  • Prosimy o zachowanie podstaw kultury i dobrego wychowania oraz podstawową znajomość języka polskiego.
  • NIE PISZ WIELKIMI LITERAMI, Ani Rozpoczynając Każdy Wyraz Z Dużej Litery, ani w inny dziwny sposób, który utrudnia czytanie.
  • Nie używaj wulgaryzmów i nie obrażaj innych.
  • Trzymaj się zasad netykiety (http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta)

Jeśli chcesz nauczyć się pixelartu
  1. Poczekaj z wrzucaniem pracy do galerii
    Galeria służy do prezentowania prac, które trzymają poziom.
    Lepiej trochę odczekaj (nawet pare miesięcy) aż się czegoś nauczysz i będziesz mógł (mogła) kogoś zaskoczyć poziomem swojej pracy zamiast wrzucać pierwszą pracę, z którą wszyscy będą Cię kojarzyli przez najbliższe lata  .

  2. Poznaj grafikę gier ze starych konsol
    Przede wszystkim poświęć trochę czasu na zapoznanie się z grafikami z różnych gier. Gameboy, NES, SNES, NeoGeo i inne to konsole, na które powstało bardzo dużo gier z grafiką na prawdę wysokiej jakości (np. Metroid, Castlevania, Final Fantasy, Chrono Trigger, Bahamut Lagoon, Golden Sun, Metal Slug). To właśnie z takich produkcji musisz się uczyć.
    Patrzenie dużo daje. Ale warto też zagrać, żeby zorientować się jak te piksele działają  .

  3. Ćwicz na bazie tej grafiki
    Próbuj rozpracować te grafiki, kopiować ich elementy starając się zrozumieć dlaczego to zostało zrobione tak, a nie inaczej.

  4. Nie ograniczaj się tylko do tutoriali
    Pamiętaj, że tutoriale, które znajdziesz w sieci są tylko wskazówkami, które powiedzą Ci na co zwrócić uwagę. Ale bardzo często poziom grafik w nich zamieszczonych nie jest najwyższy.
    Zwykłe przerysowanie obrazka z tutoriala niewiele daje. Oczywiście na początek to też coś. Ale nikt Cię za to nie pochwali, więc nie musisz tego nam pokazywac.

  5. Pamiętaj, że pixelart to też sztuka
    Pixelart jest tylko techniką grafiki i wszystkie zasady dotyczące rysunku tradycyjnego i malowania tutaj też mają znaczenie.
    Aby rysować dobrze postaci musisz znać ich anatomię (rozkład, budowę i nazwy mięśni, kości, ścięgien). Do robienia dobrych scen musisz poznać zasady kompozycji. Aby dobrze dobierać kolory musisz poznać teorię kolorów. Im więcej o tym wiesz tym łatwiej zrozumieć Ci co się dzieje na obrazie.
    Materiałów na ten temat nie brakuje w sieci. Wystarczy poszukać.

  6. Nie zniechęcaj się
    Przed Tobą długa droga. Rysuj to co lubisz i staraj się robić to jak najlepiej.

Jeżeli szukasz kogoś do swojego projektu
Zakładamy, że grafika
  1. Pokaż coś
    Na tym każdemu z nas najbardziej zależy. Chętnie weźmiemy w czymś udział, ale nikt nie ma ochoty na kolejny projekt, który istnieje tylko w głowie.
    Istnienie na papierze też niewiele daje. Zrób prototyp z prostą grafiką (nawet zwykłe prostokąty wypełnione kolorem). Niech to działa na tyle, żeby kogoś zachęciło.
    Niech Twój projekt zwali nas z foteli i pourywa szczęki  .

  2. Określ cele
    Powiedz nam co chcesz zrobić i czego potrzebujesz. Wiemy, że grafika, ale co on miałby zrobić? Potrzebujesz tilesetu (jakiego? z jakimi elementami?), spritesheetu (ile postaci i co mają robić?).

  3. Nie oczekuj cudów
    Nie dodawaj postów pytając dlaczego nikt się do Ciebie nie zgłasza. Albo Twój projekt nikomu się nie spodobał, albo po prostu nikt w tej chwili nie ma czasu, żeby Ci pomóc.

Jeśli robisz projekt typu MMORPG lub inny duży
  1. Przemyśl to
    Widzieliśmy masę ludzi, którzy zaczynali swoje wielkie projekty gier RPG z masą nowych funkcji i całkiem nowym podejściem. Prawdę mówiąc te, które miały trzymać się znanego schematu też widzieliśmy. A jakoś do tej pory nie udało nam się w nie zagrać.
    Szczerze życzymy Ci powodzenia, ale zanim poprosisz kogoś o pomoc zadaj sobie jeszcze raz pytanie, czy jesteś w stanie udźwignąć taki projekt.

  2. Zamieść na forum informacje
    Stwórz temat, w którym poinformujesz o rodzaju współpracy, na którym Ci zależy. Czym ma się zająć osoba, której szukasz i przede wszystkim ile jesteś w stanie zapłacić.
    Niestety stworzenie jakiejś większej gry to bardzo dużo pracy i mało kto będzie chciał się tego podjąć za darmo.
Przez LastiCa musiałem wziąć się za ogarnięcie formalności  .
Zostawiam możliwość dodawania komentarzy więc uwagi mile widziane.

Jeżeli będziecie chcieli komuś dać link do tej strony to jest ona pod adresem: http://pix.art.pl/info

hej dorzuć jeszcze inforację, że przestrzegamy ogólnie przyjętych zasad netykiety:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta , na wikipedii są również wymienione takie podstawy jak "poke-pismo" i drukowane litery

jest też omówienie trollowania, ale chyba to chyba nie będzie potrzebne.

Punkt piąty przesunąłbym na drugie miejsce i dodał link do art-tutoriala z maxa.